Så marknadsför vi norra Sverige med events

20131022-215226.jpg

PLATSMARKNADSFÖRING. I dag talade jag på temat regional branding/platsmarknadsföring vid ett välbesökt möte i landstingshuset i Umeå. Mötet handlade om vilka strategier som jobbar efter när vi marknadsför norra Sverige med events.

Ett stort antal organisationer och aktörer deltog. Däribland företagarna, ung företagsamhet, landstinget, länsbygderådet, länsbildningsförbundet, Skellefteå Kommun, Umeå kommun, Västerbottens idrottsförbund, länsstyrelsen, Umeå Energi, Örnsköldsviks kommun, Robertsfors kommun, innovationsslussen, Visit Umeå PwC med flera.

Tillsammans med dessa och övriga partners kommer vi nu att jobba vidare med arrangemang som Västerbotten på Grand Hôtel, Mötesplats Lycksele, Västerbotten i Almedalen.

Utgångspunkten är bland annat att lyfta individer, entreprenörer och berättelser från norra Sverige. Vi kommer också att jobba vidare med medskapande som övergripande strategi för arbetet i gränslandet mellan politik, näringsliv, akademin och civila samhället. Efter dagens möte har vi fått än mer bevis för att vi är på rätt väg.

Thomas Hartman

Inlägget publicerat av av Thomas Hartman - Håller du med eller tycker du något annat eller vill tipsa om något. Varför inte lägga en kommentar? ■ THOMAS HARTMAN är skribent, kommunikationsrådgivare och uppskattad föredragshållare om internet, politik och medias makt. Han är chef för Kommunikation och externa relationer vid Region Västerbotten. Han är förtroendevald i bland annat kommun och landsting sedan tjugotalet år och har jobbat som marknadsförare, regionchef och pressekreterare bland annat vid utrikesdepartementet i regeringskansliet. Tidigare har han bland annat jobbat som regionchef för Stiftelsen Sverige i Europa och som marknadsförare. Han är medförfattare till boken Vem bryr sig - en bok om Sverige. Hjalmarson och Högberg förlag. Stockholm. För att nå honom maila jthomas.hartman@gmail.com





Thomas Hartman

Comments

Författare: Thomas Hartman

■ THOMAS HARTMAN är skribent, kommunikationsrådgivare och uppskattad föredragshållare om internet, politik och medias makt. Han är chef för Kommunikation och externa relationer vid Region Västerbotten. Han är förtroendevald i bland annat kommun och landsting sedan tjugotalet år och har jobbat som marknadsförare, regionchef och pressekreterare bland annat vid utrikesdepartementet i regeringskansliet. Tidigare har han bland annat jobbat som regionchef för Stiftelsen Sverige i Europa och som marknadsförare. Han är medförfattare till boken Vem bryr sig - en bok om Sverige. Hjalmarson och Högberg förlag. Stockholm. För att nå honom maila jthomas.hartman@gmail.com

Kommentarer kan inte lämnas på detta inlägg.