Intervjuad i Dagens Opinions Veckans Brief

20120804-132313.jpg
Häromdagen intervjuades jag i Dagens Opinion kring hur vi jobbar med kommunikation, Almedalen och med vårt varumärkesarbete.

Artikeln ligger inte på nätet. Ett par stycken har du nedan resten hittar du i Dagens Opinions branschtidning ”Veckans brief”.

I år ordnade regionen ett tiotal seminarier och hade över 100 personer på plats. Deras närvaro satte sådant avtryck att Region Västerbotten dessutom nominerades till Westanders pris Hetast i Almedalen.

Vad tycker du att ni fick ut av Almedalen?
– Ganska mycket. Vi hade ju väldigt välbesökta seminarier, både egna och med andra aktörer under veckan. Vi lyfte bland annat fram kulturhuvudstadsåret 2014 och järnvägens betydelse för att det guld vi har i Sverige ska nå marknaden. Men det viktigaste för oss var, som sagt, att stärka relationerna mellan våra egna opinionsbildare.

Thomas Hartman fortsätter:
– Det gjorde vi bland annat genom att livecasta ”Västerbotten spanar” som sändes via Bambuser varje kväll. Våra kommunikatörer passade på att genomföra Twitterutbildning när opinionsbildarna ändå var på plats och vi arrangerade ett eget varumärkesseminarium då vi stängde dörrarna mot Almedalen. Bland annat föreläste Santosh Heijmadi från Dubai om hur de jobbat strategiskt och målmedvetet med sina varumärken.

Inlägget publicerat av av Thomas Hartman - Håller du med eller tycker du något annat eller vill tipsa om något. Varför inte lägga en kommentar? ■ THOMAS HARTMAN är skribent, kommunikationsrådgivare och uppskattad föredragshållare om internet, politik och medias makt. Han är chef för Kommunikation och externa relationer vid Region Västerbotten. Han är förtroendevald i bland annat kommun och landsting sedan tjugotalet år och har jobbat som marknadsförare, regionchef och pressekreterare bland annat vid utrikesdepartementet i regeringskansliet. Tidigare har han bland annat jobbat som regionchef för Stiftelsen Sverige i Europa och som marknadsförare. Han är medförfattare till boken Vem bryr sig - en bok om Sverige. Hjalmarson och Högberg förlag. Stockholm. För att nå honom maila jthomas.hartman@gmail.com





Thomas Hartman

Comments

Författare: Thomas Hartman

■ THOMAS HARTMAN är skribent, kommunikationsrådgivare och uppskattad föredragshållare om internet, politik och medias makt. Han är chef för Kommunikation och externa relationer vid Region Västerbotten. Han är förtroendevald i bland annat kommun och landsting sedan tjugotalet år och har jobbat som marknadsförare, regionchef och pressekreterare bland annat vid utrikesdepartementet i regeringskansliet. Tidigare har han bland annat jobbat som regionchef för Stiftelsen Sverige i Europa och som marknadsförare. Han är medförfattare till boken Vem bryr sig - en bok om Sverige. Hjalmarson och Högberg förlag. Stockholm. För att nå honom maila jthomas.hartman@gmail.com