Varumärkesdag engagerar!

BRANDING. I veckan hade vi varumärkesdag tillsammans med Handelskammaren i länet och i samarbete med Länsstyrelsen, Landstinget, Umeå, Skellefteå och Umeå kommun samt med Sveriges informationsförening. Dagen var mycket lyckad och bjöd på många sköna varumärkesinspel.

Där fanns Visit Sapmi som berättade om behovet av kvalitet. Bilder på trasiga minigolfbanor och trånga våningssängar rimmar illa med målgrupperna för marknadsföringen och vad de vill ha.

Där fanns Karin Bodin som höll ett mycket uppskattat föredrag om marknadsföringen av världssuccén Polarbröd.

Anette Novak berättade engagerat om hur tidningen Norran gjort en resa mot julbasarer och ett konkret ställningstagande för Norrbotniabanan. Sammanfattningen är att tidningen med sin nya strategi på flera sätt väljer att vara bygdens tidning en inte helt okontroversiell linje som renderat nomineringar till prestigefyllda pris.

Vi avslutade med bloggworkshop med ett antal västerbottniska opinionsbildare i bloggosfären samt möte med ett antal av länets kommunikatörer.

Mer om detta kommer säkert senare. Då det verkar som om dagen var mycket uppskattad.

Thomas Hartman

 

 

 

Inlägget publicerat av av Thomas Hartman - Håller du med eller tycker du något annat eller vill tipsa om något. Varför inte lägga en kommentar? ■ THOMAS HARTMAN är skribent, kommunikationsrådgivare och uppskattad föredragshållare om internet, politik och medias makt. Han är chef för Kommunikation och externa relationer vid Region Västerbotten. Han är förtroendevald i bland annat kommun och landsting sedan tjugotalet år och har jobbat som marknadsförare, regionchef och pressekreterare bland annat vid utrikesdepartementet i regeringskansliet. Tidigare har han bland annat jobbat som regionchef för Stiftelsen Sverige i Europa och som marknadsförare. Han är medförfattare till boken Vem bryr sig - en bok om Sverige. Hjalmarson och Högberg förlag. Stockholm. För att nå honom maila jthomas.hartman@gmail.com





Thomas Hartman

Comments

Författare: Thomas Hartman

■ THOMAS HARTMAN är skribent, kommunikationsrådgivare och uppskattad föredragshållare om internet, politik och medias makt. Han är chef för Kommunikation och externa relationer vid Region Västerbotten. Han är förtroendevald i bland annat kommun och landsting sedan tjugotalet år och har jobbat som marknadsförare, regionchef och pressekreterare bland annat vid utrikesdepartementet i regeringskansliet. Tidigare har han bland annat jobbat som regionchef för Stiftelsen Sverige i Europa och som marknadsförare. Han är medförfattare till boken Vem bryr sig - en bok om Sverige. Hjalmarson och Högberg förlag. Stockholm. För att nå honom maila jthomas.hartman@gmail.com