Försäkringskassan förtjänar ny logotyp

Klart försäkringskassan ska ha en ny logotyp för att berätta om högeralliansens politik. Det ska vi självklart unna dom. Däremot behöver dom inte lägga skattemedel på dyra konsulter. Loggan har dom här.


REKLAM.
Genom Alliansfritt Sverige uppmärksammas jag på Försäkringskassans nya logotyp som uppenbarligen är producerad av Garbergs (som by the way är den moderatstyrda alliansens byrå). Genom att vara otillgängliga för behövande har försäkringskassan kränkt integriteten för åtskilliga av de mest utsatta i vårt land.

Jag förstår att försäkringskassan vill markera sin nya politik och vad är då bättre än att göra det i ett nytt unikt samarbete med den moderatstyrda alliansen. Det är helt riktigt att det sättet att jobba är nytt för Sverige och behöver föräras en ny profil. Den har du nedan:

Nymedia på detta; Martin Moberg, Veronica Palm, Röda Berget, S-Buzz, Stefans konspirationer, Peter Andersson, Andrea Doria.

Gammelmedia: Aftonbladet

HBT-Sossen konstaterar att det kan bli konflikt.

Inlägget publicerat av av Thomas Hartman - Håller du med eller tycker du något annat eller vill tipsa om något. Varför inte lägga en kommentar? ■ THOMAS HARTMAN är skribent, kommunikationsrådgivare och uppskattad föredragshållare om internet, politik och medias makt. Han är chef för Kommunikation och externa relationer vid Region Västerbotten. Han är förtroendevald i bland annat kommun och landsting sedan tjugotalet år och har jobbat som marknadsförare, regionchef och pressekreterare bland annat vid utrikesdepartementet i regeringskansliet. Tidigare har han bland annat jobbat som regionchef för Stiftelsen Sverige i Europa och som marknadsförare. Han är medförfattare till boken Vem bryr sig - en bok om Sverige. Hjalmarson och Högberg förlag. Stockholm. För att nå honom maila jthomas.hartman@gmail.com





Thomas Hartman

Comments

Författare: Thomas Hartman

■ THOMAS HARTMAN är skribent, kommunikationsrådgivare och uppskattad föredragshållare om internet, politik och medias makt. Han är chef för Kommunikation och externa relationer vid Region Västerbotten. Han är förtroendevald i bland annat kommun och landsting sedan tjugotalet år och har jobbat som marknadsförare, regionchef och pressekreterare bland annat vid utrikesdepartementet i regeringskansliet. Tidigare har han bland annat jobbat som regionchef för Stiftelsen Sverige i Europa och som marknadsförare. Han är medförfattare till boken Vem bryr sig - en bok om Sverige. Hjalmarson och Högberg förlag. Stockholm. För att nå honom maila jthomas.hartman@gmail.com