KD: Då var det dags för lite politisk reklam

PR OCH MEDIA | KD har nu sagt att de vill ha politisk reklam i TV. För att vara på säkra sidan har partiet fastslagit etiska regler som ska hålla koll på deras reklamköp så att det inte skiter sig någonstans.

Det där är inte ens värt trycksvärtan i DN-debatt.

Facit finns på annat håll. I USA har vi åtskilliga exempel. Vad sägs om den amerikanske senatorn Conrad Burns som nickade till och som ett brev på posten fick en trevlig liten reklamfilm finansierad av sina politiska motståndare. Den bedömdes sann och relevant och sändes på bästa sändningstid.

Snart är vi där mina vänner. Sanna mina ord.

THOMAS HARTMAN

[tags] politisk reklam, pr, kristdemokraterna, media, mediamakt, göran hägglund [/tags]

Inlägget publicerat av av Thomas Hartman - Håller du med eller tycker du något annat eller vill tipsa om något. Varför inte lägga en kommentar? ■ THOMAS HARTMAN är skribent, kommunikationsrådgivare och uppskattad föredragshållare om internet, politik och medias makt. Han är chef för Kommunikation och externa relationer vid Region Västerbotten. Han är förtroendevald i bland annat kommun och landsting sedan tjugotalet år och har jobbat som marknadsförare, regionchef och pressekreterare bland annat vid utrikesdepartementet i regeringskansliet. Tidigare har han bland annat jobbat som regionchef för Stiftelsen Sverige i Europa och som marknadsförare. Han är medförfattare till boken Vem bryr sig - en bok om Sverige. Hjalmarson och Högberg förlag. Stockholm. För att nå honom maila jthomas.hartman@gmail.com





Thomas Hartman

Comments

Författare: Thomas Hartman

■ THOMAS HARTMAN är skribent, kommunikationsrådgivare och uppskattad föredragshållare om internet, politik och medias makt. Han är chef för Kommunikation och externa relationer vid Region Västerbotten. Han är förtroendevald i bland annat kommun och landsting sedan tjugotalet år och har jobbat som marknadsförare, regionchef och pressekreterare bland annat vid utrikesdepartementet i regeringskansliet. Tidigare har han bland annat jobbat som regionchef för Stiftelsen Sverige i Europa och som marknadsförare. Han är medförfattare till boken Vem bryr sig - en bok om Sverige. Hjalmarson och Högberg förlag. Stockholm. För att nå honom maila jthomas.hartman@gmail.com